piątek, 21 sierpnia 2015

» 2. || sportowe emocje.

Coraz więcej osób podejmuje walkę z samym sobą, zapisuje się na siłownie, basen, zaczyna biegać na pobliskich stadionach czy rozkłada w zaciszu domowym matę i włącza płytę DVD z ćwiczeniami. Każdy zaczyna mając inny powód, cel, lecz efekt tych zmagań jest zawsze taki sam: wysiłek fizyczny, trening staje się nieodłączną częścią życia, rutyną, z której ciężko jest się wyrwać. Znam setki ludzi, którzy nie wyobrażają sobie życia bez aktywności fizycznej. Połowa z nich są to osoby, które wybrały konkretne dyscypliny sportowe i nie ważne czy uprawiają je amatorsko, półamatorsko czy profesjonalnie. Ważne, że robią to co kochają.
Odkąd pamiętam moje życie toczyło się wokół sportu. W 3 klasie podstawówki podjęłam decyzję, która okazała się być jedną z najlepszych w życiu. Wybrałam klasę o profilu piłki ręcznej i przy tym sporcie pozostałam 6 lat. Nie jestem w stanie opisać jak pozytywnie wpłynęło to na moje życie. Poznałam masę wspaniałych ludzi, nauczyłam się co to znaczy współpraca, lojalność, a przede wszystkim drużyna. Ale to nie wszystko, od tego momentu zaczęła się również moja zewnętrzna metamorfoza. Nabrałam pewności siebie, stałam się zupełnie inną osobą. W liceum z różnych powodów przestałam trenować, ale grywałam na różnego rodzaju licealiadach i zawodach.
Kiedy w liceum poznałam mojego chłopaka, inny sport pojawił się w moim życiu, choć tym razem tylko biernie. Od tego momentu dość regularnie chodzę na mecze piłki nożnej, choć rzadko są to występy ekstraklasy a o wiele częściej trzeciej/czwartej ligi. Każdy sport potrafi zaciekawić i po pewnym czasie aż nie wyobrażasz sobie, że mogłoby go nie być w Twoim życiu, nawet jeśli tylko biernie siedzisz na trybunach i kibicujesz,
Od pewnego czasu zainteresowałam się również tenisem ziemnym i to nie tylko tym z telewizji. Śmieję się teraz na wspomnienie, kiedy to kilka lat temu mówiłam do mojej siostry, że tenis jest beznadziejny, bo nawet nie wiadomo kiedy ktoś wygrał punkt, bo nikt się nigdy nie cieszy, albo że dlaczego zawodnicy nie serwują tam gdzie nie ma przeciwnika. Teraz wszystkie zasady, reguły są dla mnie tak oczywiste, że dziwię się, gdy ktoś ich nie zna. Z dumą wtedy tłumaczę za jaką linią jest out, gdzie kończy się boisko do singla a zaczyna do debla i dlaczego serwis jest powtórzony gdy piłka dotknie siatki. Stanie na korcie, trzymanie rakiety, odbijanie bekhendem, forhendem to niesamowita sprawa i naprawdę polecam każdemu! Codzienny trening można zastąpić wypadem na kort, zawsze to nowa przygoda, wspomnienia, a może i wy pokochacie tenisa i staniecie się jego fanem tak jak ja.
Na świecie istnieje setki różnych dyscyplin sportowych, lecz wszystkich sportowców łączy jedno: miłość do tego co robią.
Sport kształtuje charakter (samodyscyplina, pokora, cierpliwość, pewność siebie). 
Wymaga poświęceń, wyborów i setek godzin spędzonych na treningach, ale aby osiągnąć sukces pierwsze co trzeba zrobić, to zakochać się w ciężkiej pracy!


6 komentarzy:

  1. moja miłością jest ZUMBA ❤ Nie jest godz co prawda gra w której ktoś wygrywa czy przegrywa tak jak piłka nożna, ręczna czy tenis ale potwierdzam można się zakochać ❤❤ muzyka, taniec i tysiące endorfin ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i właśnie o to chodzi- żeby robić to co się kocha!! :)

      Usuń
  2. teraz ty możesz mnie instruować co do tenisa ;))))) siostra wspomniana w poście ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. ja teraz też polubiłam pływanie od kiedy w końcu się nauczyłam na tego rocznych wakacjach :D

      Usuń