niedziela, 23 sierpnia 2015

» 3.|| szarlotka na śniadanie

Hej! Z tej strony martyniankax. Moja ulubiona siostra udostępniła mi bloga i postanowiłam od czasu do czasu dodać tu coś mniej lub bardziej pożytecznego. ;))) Jestem fitfreakiem od początku roku i nikt nie chce już słuchać mojego gadania o zdrowym odżywianiu, więc może chociaż tutaj będę mogła się wyżyć. ;))
OK! Dziś przepis na szarlotkę na śniadanie. Może nic odkrywczego, ale kiedy zaczynałam swoją przygodę nie potrafiłam usmażyć nawet omleta, więc może moje wypociny choć jednej osobie, będącej na starcie, się przydadzą. :)

SZARLOTKOWY FITTORCIK


SKŁADNIKI:
  • 2 jajka
  • łyżka mąki/płatków owsianych
  • szczypta soli i sody oczyszczonej
  • przyprawa do szarlotki/cynamon
  • jogurt grecki (2 łyżki)
  • kakao (łyżeczka)
  • dżem jabłkowy/jabłko
  • masło orzechowe (można pominąć)
  • rodzynki, sezam
WYKONANIE:

Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli, dodajemy żółtka oraz resztę składników, mieszamy i smażymy trzy/cztery małe omleciki. Ja to robię na patelni naleśnikowej z dodatkiem oliwy z oliwek,
Gotowe omlety przekładamy na zmianę masłem orzechowym i dżemem jabłkowym (u mnie domowej roboty!). Polewamy jogurtem greckim z dodatkiem kakaa, dekorujemy wedle uznania. Tutaj rodzynki, pokrojone jabłko i sezam. W przypadku braku dżemu możemy użyć świeżego jabłuszka. Korzystajmy póki mamy własne, polskie, tanie i świeże!
SMACZNEGO!
PS nie jestem mistrzem dekoracji, wieeeem! Ale trenuję!

4 komentarze:

  1. śmiało można je zastąpić innymi owocami, to najlepsze w omletach i fittorcikach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super 😊 na pewno spróbuję 😊 czekam na kolejne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  3. super 😊 na pewno spróbuję 😊 czekam na kolejne przepisy!

    OdpowiedzUsuń